Project
What we did
Shop developmentShop fitting
Production
Installation
Projectmangement
When
Juli 2019
In juli 2019 werd in Nederland de tweede mono brand store geopende van het exclusieve Zweedse horlogemerk Daniel Wellington. Op een steenworp afstand van de hoofdingang van het prachtige nieuwe winkelcentrum Hoog Catharijne in het centrum van Utrecht, nodigt deze unieke en grandioze brand store met zijn hoogwaardige en gedetailleerde afwerking consumenten en reizigers uit om binnen de allernieuwste collectie te zien van deze stijlvolle horloges.
Merkenbaar zorgde in nauwe samenwerking met Daniel Wellington ervoor dat het rijke palet van materialen, kleuren en texturen die de merkbeleving vormen, werd toegepast vanaf de vloer tot aan het plafond van 7 meter hoog. Subtiele details zoals op maat gemaakte plinten, wandpanelen en het toegangsportaal werden zorgvuldig vervaardigd en geïnstalleerd op deze bruisende locatie.
De echte blikvanger van de winkel, de meer dan levensgrote lamellenconstructie aan de muren en het schot van de winkel, werd op maat gemaakt en geïnstalleerd door een team van specialisten die ook de finishing touch van elegante bronzen randen in een intrigerend patroon hebben toegevoegd.
Merkenbaar begeleidde het project vanaf het eerste sitebezoek met de verhuurder in mei 2019, van de installatie, het afbouw bouwproces en helemaal tot aan de overdracht en het openen in juli 2019. Ons team van liefhebbers, technici, timmerlieden, winkelmonteurs, projectmanagers, de logistiek, de backoffice en accountmanagers zorgden ervoor dat dit project de verwachtingen overtrof en op tijd werd geopend.
Op een van de belangrijkste en meest opvallende plekken in het gloednieuwe winkelcentrum Hoog Catharijne, gelegen naast het kloppende hart van al het treinverkeer in Nederland, kwam deze unieke locatie beschikbaar voor Daniel Wellington en werd Merkenbaar uitgedaagd om deze casco locatie te veranderen in een lichte, warme en uitnodigende brand store.