Project
What we did
Brand experience conceptShop design & development
Retail formula
Project management
Production
When
Augustus 2019
De eerste mono-brand store van het Purewhite heeft in 2019 haar deuren geopend in Bataviastad Outlet Center! Na een aantal jaren van een intensieve samenwerking met Purewhite / Ballin Amsterdam bij verschillende edities van de modebeurzen, zoals de Premium in Berlijn en de Modefabriek in Amsterdam, werd Merkenbaar uitgedaagd om de merkervaring die eerder was gecreëerd voor deze Europese beurzen door te ontwikkelen naar een retail concept. We ontwikkelden een concept design en vertaalden dit door met een breed palet van materialen en texturen om de kern van dit merk te vormen. Van extra grote betonlook tegels, zwart gepoedercoat staal en gaas, faux betonbehandeling van armaturen, hoogwaardige LED-armaturen en niet te vergeten, de grote opvallende, op maat gemaakte, verlichte kubussen die boven de werkvloer zweven als magische, intrigerende lichtpunten die als echte eyecatcher de aandacht van de bezoeker vanaf de straat zal trekken,
Het team van Merkenbaar presenteerde het concept ontwerp begin 2019 en begeleidde het project vanaf de eerste ontmoetingen met Bataviastad, door het bouwproces en helemaal tot aan de overdracht en na opening alle haken en ogen. De winkelunit werd geleverd als een casco unit en vormde daarmee het perfecte lege canvas om de nieuwe winkelformule voor de merken te creëren. Alles, van verwarming / koeling, elektrische installaties, A / V-technologie, verlichting, binnenmuren, vloer- en wandbekleding tot armaturen werden geschaald en op maat gemaakt voor deze premium locatie. Conceptontwikkeling en A tot Z projectmanagement zijn enkele van de kerncompetenties van Merkenbaar die tijdens dit uitstekende project een rol hebben gespeeld.